Zene elemző 1.rész

Mai (azaz első zenénk) Billie Eilish: Lovely. először is:


  • Miért választottam ezt a zenét?
Ezt a számot szerintem majdnem mindenki ismeri, vagy hallott róla. Nem, nem azért választottam mert ez a kedvenc számom, mert nem az. Imádom Billie-t, sőt gigantikus fan vagyok, és a képzeletbeli bakancs listámon legalább három koncertje szerepel, de egy másik száma a kedvencem. Ennek a zenének kiemelkedően magas a "bárki,bármi,bárhol,bármikor" szintje, ahogy én szoktam nevezni. Ez annyit takar, hogy bárki hallgatja, bármilyen helyzetben, magáénak érezheti a számot. Ebben előnyük van az angol anyanyelvűeknek és azoknak akik értik a szöveget.

  • Mit ad át, avagy mi a lényege a számnak?
A lényege az, hogy bezártan érzed magad, és ki szeretnél jutni, érzékeny vagy és törékeny, (,, heart made of glass my mind of stone") de még is bármi áron kijutnál. (Ebbe így a karanténban mindenki bele tudja magát képzelni)

  • Hogyan hat ránk/rám ez a zene?
Én ezt egy szomorú számnak gondolom, legalábbis én magamat az iskolában érzem bezártnak, ahol egész nap tanórákon ülünk, és az osztálytársaim sem túl kedvesek vagy szívderítőek. Sokszor fejfájás is kínoz az iskolában, ezért is tud ez a szám mélyen belém hatolni.


Mi is a jó zene?

Egy zenét akkor tudok jónak nevezni, ha nem egy konkrét esetről, vagy dologról van szó, hanem egy óriási területen szétterülő dologról, mondatról, vagy kifejezésről. Nem azt mondom hogy ha valaki ír egy dalt egy nyúlról aki répát eszik az nem lehet jó, csak nem mindenki érezheti magáénak, nem mindenkinek jöhet át stb. Megpróbálom bővebben kifejteni: Ha írsz egy szerelmes dalt, és mondjuk van barátnőd vagy barátod, akkor valószínűleg te személy szerint róla írod. Ha leírod hogy ,, Kedves Edina, annyira szeretlek" egy dalban, és e köré írsz egy dalt, az nagyon nem biztos hogy mindenkinek átjön. Mert ha csak annyit írsz hogy ,,Jaj te lány megőrjítesz" akkor többen beleképzelhetik magukat, és a számot is egy árnyalatnyival jobb érzés lesz hallgatni, és ha valaki beül egy kocsiba, vagy csak szimplán elhatározza hogy most zenét fog hallgatni, lehet hogy még izgatott is lesz hogy: ,,Jajj végre megint meghallgathatom azt a számot, és közben gondolkodhatok és beleképzelhetem magam" Najó, talán nem pont így lesz izgatott de értitek mire gondolok.











Megjegyzések

Népszerű bejegyzések